Skuteczne dystrybuowanie łożysk samochodowych będzie od hurtownika wymagać odpowiedniego podejścia do zagadnienia, aby jego potencjalnym klientom jak najbardziej ułatwić cały proces wyszukiwania i zamawiania niezbędnych im łożysk. Oczywiście podstawowe wytyczne pozostają tutaj absolutnie bez zmian, bowiem trzeba będzie w dalszym ciągu zadbać o to, aby posiadać odpowiednie zabezpieczenie magazynowe, oraz dobrą lokalizację hurtowni, umożliwiającą łatwe jej znalezienie zarówno przez odbiorców jak i dostawców. Przyjrzyjmy się zatem poszczególnym aspektom prowadzenia hurtowni łożysk, aby mieć świadomość tego, jak istotnymi czynnikami trzeba się tutaj zająć, żeby całość przedsięwzięcia mogła dobrze i prawidłowo funkcjonować na rynku.
Lokalizacja hurtowni łożysk.
Nie da się tutaj ukryć, iż jednym z kryteriów powodzenia tego typu działalności, będzie umiejętne dobranie lokalizacji dla hurtowni. Oczywiście najlepiej będzie zbudować hurtownie od podstaw, niemniej jednak, bazując na doświadczeniu innych przedsiębiorców, należy zdać sobie sprawę, iż łatwiej jest znaleźć gotowy już obiekt do zakupu bądź wynajmu. Trzeba będzie więc zebrać wszystkie potencjalne obiekty, w których będzie można zlokalizować swoją hurtownię, a następnie przeanalizować je pod względem możliwości adaptacji wnętrz na hurtownię łożysk, oraz oczywiście pod względem lokalizacji. Najlepsza lokalizacją w tym przypadku będzie taka, która zagwarantuje łatwy dojazd do hurtowni, a jeszcze lepiej, jeśli będzie ona dość dobrze skomunikowana z najbliższą autostradą. Trzeba tutaj przyznać, iż bezpośrednie sąsiedztwo autostrad czy też nawet chociażby dróg szybkiego ruchu ułatwia znacznie zadanie, bowiem zarówno dostawcy jak i klienci, mają ułatwione zadanie żeby się do nas dostać. Dlatego też w pierwszej kolejności powinniśmy wyszukiwać takich właśnie lokalizacji.
Dobór łożysk poprzez katalog.
Warto także swoim klientom umożliwić dobieranie łożysk poprzez przeszukiwanie katalogu łożysk dostępnych na hurtowni. Trzeba tego typu katalog z łożyskami udostępnić na swoje stronie i rzecz jasna dbać o to, aby był zawsze aktualny. Najlepiej jeśli będzie informatycznie połączony z systemem sprzedaży, dzięki czemu na bieżąco będzie wiadomo, które łożyska znajdują się aktualnie na magazynie, co w dużej mierze usprawni naszym klientom wyszukiwanie łożysk im niezbędnych. Nie trzeba będzie tutaj przeszukiwać ręcznie wszystkich zapasów, ani też dzwonić do hurtowni, aby ktoś z pracowników sprawdził stany magazynowe. Po prostu klient wchodzi na stronę, sprawdza dostępność potrzebnych mu łożysk, a następnie poprzez system informatyczny dokonuje niezbędnych zamówień. Nasi pracownicy jedynie odbierają zamówienie i przygotowują towar, a następnie w zależności od dyspozycji klienta, albo odbiera zamówione łożyska samodzielnie, albo też czeka aż mu je dostarczymy za pośrednictwem firmy kurierskiej czy też przy pomocy własnych pojazdów transportowych. Generalnie jednak można powiedzieć, iż tego typu katalog z łożyskami na naszej stronie internetowej to rozwiązanie bardzo korzystne, wobec czego warto się zastanowić nad jego implementacją.