Przedsiębiorstwo w mieście, a poza nim.

by:

Marketing

Osoby zainteresowane założeniem swojej działalności wiedzieć powinny, że nie zrobią niczego bez biznesplanu. Spontaniczne zakładanie firmy mija się z celem, gdyż ryzyko upadku jest zbyt wysokie, a upadek przedsiębiorstwa zawsze łączy się z ujemnym bilansem finansowym. Warto pomyśleć, w jakiej branży chcielibyśmy prowadzić działalność, gdyż od tego będą zależeć dalsze kroki ku drodze do sukcesu.

Rodzaj branży wyznacznikiem kolejnych kroków.

Zdecydowana większość osób zdecyduje się na branżę świadczącą usługi, gdyż jest ona najprostsza. Wystarczy wynająć lokal w odpowiednim miejscu (najlepiej często uczęszczanym przez ludzi), wystawić reklamę, zadbać o dostawców, i można rozpoczynać działalność (oczywiście po wypełnieniu papierkowej roboty). Inaczej wygląda to ze strony produkcyjnej. O ile biuro wręcz powinno znajdować się w łatwo dostępnym miejscu, o tyle produkcja powinna odbywać się z dala od miejskiego natłoku. Oczywiście wszystko powinno spełniać normy unijne (ograniczona emisja dwutlenku węgla, odpowiednie warunki i tym podobne) a pracownicy powinni być zatrudniani z okolicy, by nie musieli zbyt daleko dojeżdżać. Oczywiście można sobie pozwolić na dopłaty na paliwo dla fachowców w swoim fachu, lecz to wszystko zależy od inwencji właściciela przedsiębiorstwa, czyli nas. Nie od dziś wiadomo też, że przemysł wydobywczy powinien znajdować się w miejscu, gdzie surowca jest pod dostatkiem, jednakże tutaj czasami odległości między klientami są olbrzymie. Co wtedy? Możemy za odpowiednią opłatą skorzystać z usług logistycznych. Firma logistyczna zadba o transport naszego towaru do klienta oraz zmagazynuje go przez chwilę w razie potrzeby. Firmy zajmujące się obróbką, hodowlą, bądź innym rodzajem aktywności wydzielającej hałasy czy zanieczyszczenia powietrza również powinny skupić się na działalności pozamiejskiej, oraz na dostarczaniu towarów poprzez firmę logistyczną. Wróćmy jednak do branży usługowej. Z powodu nadmiaru usług do wyboru, konsumenci stają się coraz bardziej wybredni. Co zrobić, by nasza działalność była brana pod uwagę podczas zakupów?

Poprawa wizerunku firmy.

W poprawie efektywności naszej firmy pomóc może Biostat, który jako firma badawcza przeprowadza różnego rodzaju ankiety pośród ludzi i pracowników, informuje nas o możliwościach poprawy naszego wizerunku na rynku, oraz da nam możliwość poprawy stosunków między pracownikami, co pozytywnie odbije się na produktywności naszego przedsiębiorstwa.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *