Wielu z nas na pewno pamięta jeszcze czasy, w których markowe obuwie były synonimem dobrobytu i powodzenia. Manifestowały przynależność do określonej grupy społecznej przykuwając uwagę dobrze widocznym znakiem firmowym. Stanowiły symbol luksusu i wysokiej pozycji. Wtedy też nie przywiązywano tak wielkiej uwagi do jakości markowego obuwia. Sam fakt pochodzenia od konkretnego producenta wystarczał. Dziś sprawa wygląda zgoła inaczej.
Oczywiście, bywa, że firmowe obuwie wciąż nosi się z powodu ich marki. Dla większości społeczeństwa prestiż wiąże się z poważaniem i wzbudza swego rodzaju uczucie zazdrości. Coraz częściej jednak konsumenci wymagają, aby marka oferowała także wysoką jakością. Dla klientów świadomych mechanizmów rynkowych staje się ważne, by towar zakupiony za duże pieniądze był inwestycją na lata. Dlatego też, w czasach przewagi wątpliwej jakości towarów ze wschodu, markowe buty stają się nie tylko synonimem dobrobytu i stylu życia, ale także solidnego wykonania i doskonałego materiału świetnie współdziałające ze skórą stopy. Szczególnie cenimy wyważone połączenie wysokiej jakości z rozsądną ceną, nie rzadko uznając za takie obuwie włoskie.
Ponadto producenci markowego obuwia mają w zwyczaju stosować przy produkcji swoich wyrobów innowacyjne rozwiązania. Eksperymentują z oddychającymi materiałami, różnymi sposobami wyrobu skóry odpowiednimi do innych części obuwia czy skomplikowanymi systemami przeciwstresowymi i przeciwszokowymi. Te ostatnie dotyczą przede wszystkim specjalistycznego obuwia sportowego.
Markowe obuwie występuje we wszystkich możliwych typach i rodzajach. Od plażowych klapek i modnych japonek, przez obuwie codzienne jak półbuty, trampki, czółenka, sandały, kalosze, aż do ekstrawaganckich szpilek i eleganckich lakierków. Znane marki produkują zarówno dla kobiet, jak i dla mężczyzn. Nie zapominają też o dzieciach. co jakiś czas wypuszczając serię uroczych, ale wciąż markowych bucików dla maluchów.